RSS

Traim intr-o lume poluata de oameni tristi


Te-ai oprit macar o data din graba ta sa privesti in jur? Te-ai oprit vreodata din graba ta sa observi expresia fetei oamenilor pe langa care treci?

Mi-a zis intr-o zi cineva aiurit (bff :P) ca in loc sa ia 1 a luat 28. “Mi-am dat seama ca am luat troleu’ gresit dupa ceva timp…da’ nu m-am dat jos decat cand am avut chef. Ajunsesem destul de departe de unde trebuia sa ajung. Am coborat si m-am intors pe jos. Nu aveam nici o treaba. Mergeam incet…nu aveam de ce sa ma grabesc. Ma uitam in jur. Ai vazut vreodata ce forfota e pe strazi la orice ora din zi? Ai vazut ce grabita e lumea mereu? Asa de relaxant a fost sa vad lumea cum se grabeste, cum se ingramadeste sa intre in troleu, expresia fetei lor deloc calduroasa…Iar eu nu aveam nicio treaba!”…

Si atunci m-am gandit…Cine mai face asta in ziua de azi? Stiu, traim in secolul vitezei, dar timpul trece la fel pentru fiecare, chiar daca noi il percepem diferit. Ajungem intr-un punct in care ne conformam pur si simplu cu gandul ca facem in fiecare zi aceleasi lucruri. Dar oare e sanatos? Nu stim cat de pretios e timpul decat dupa ce ne dam seama ca a trecut degeaba. Daca ti-ai rapi putin din pretiosul tau timp si te-ai opri din alergatura ai vedea ca am dreptate: strazi impanzite de oameni stresati, nervosi, aroganti, nepasatori. Tu nu te-ai saturat de asemenea tablouri? Eu da. De ce nu putem zambi si in momentele grele, in momentele in care credem ca nimic nu ne mai poate ajuta? Zambetul e primul pas catre o viata mai colorata, primul pas spre fericire. Un zambet stilizat inocent pe o fata biciuita de grele incercari poate face minuni. Si daca tot am adus vorba si de inocenta…In ziua de azi, multi vor sa para mai maturi decat sunt in realitate, iau o infatisare sobra pe care o poarta mereu. Uita sa fie copii. Uita sa zambeasca si sa fie fericiti. Uita sa se prosteasca, sa faca nebunii. Uita sa se bucure de viata asa cum e ea. Vor sa para ce nu sunt. Trist! Viata se traieste asa cum e ea. Cu bucurii si cu necazuri. Cineva spunea “Daca nu ai cunoscut ce e durerea, nu vei stii niciodata ce inseamna fericirea.” Nu trebuie sa ne ascundem in spatele a ceva imaginar, sa pretindem ceva ce nu exista. Asa nu vom ajunge la nimic.

Si iar ajung la zambet…De ce nu zambim? De ce uitam sa fim frumosi? Ca doar asta scoate in evindeta zambetul – frumusetea umana in cea mai pura stare. Gabriel Garica Marquez afirma: “Nu inceta niciodata sa zambesti, nici chiar atunci cand esti trist, pentru ca nu se stie cine se poate indragosti de zambetul tau”.

Stii…am descoperit ceva: Traim intr-o lume poluata de oameni tristi. O lume care uita sa fie fericita. O lume care uita ca doar o viata avem si pe care trebuie s-o traim intens, dar cu cap.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu